Gemaakt door Unknown University of Applied Sciences
Branded content
is een bedrijf dat speciale herinneringen vastlegt door digitale, handgetekende kunstwerken te maken van huizen of gebouwen die belangrijk voor je zijn. Het begon allemaal twee jaar geleden tijdens COVID. Ik kwam thuis bij mijn vader en zag een soortgelijk portret. Mijn eerste gedachte was: "Dat kan ik beter!" En dat heb ik bewezen. Eerst maakte ik tekeningen voor mijn familie met kerst, en nu is HUYSZ een volwaardig bedrijf.
In het begin maakte ik alle ontwerpen zelf, maar nu heb ik freelancers die helpen, omdat ik minder tijd heb. Ik was altijd al creatief en tekende graag in mijn vrije tijd.
De crowdfunding campagne was bedoeld om HUYSZ verder uit te breiden, want een gebrek aan geld was een struikelblok. We wilden namelijk uitbreiden naar Duitsland, Frankrijk en het VK en nieuwe items voor onze collecties maken. Hoewel de crowdfunding een zware klus was, was het ook leuk omdat onze gemeenschap, vrienden, familie en klanten ons steunden.
De campagne duurde twee maanden en we haalden uiteindelijk meer dan 90.000 euro op. Het enige minpuntje? De crowdfunding liep in de zomer, terwijl iedereen op vakantie was - niet zo handig. Maar in de laatste week haalden we ons doel ruimschoots, wat super cool was!
Noa, student ondernemer bij Global School for Entrepreneurship
De combinatie studeren en ondernemen was in het begin moeilijk, want HUYSZ is een fulltime baan voor mij. Ik koos voor de van Global School for Entrepreneurship omdat ik dan mijn studie en HUYSZ als één geheel kan benaderen. Ik laat mijn bedrijf groeien terwijl ik leer en verrijk mijn schoolervaring met HUYSZ. Tijdens mijn studie heb ik al veel nuttige inzichten opgedaan, bijvoorbeeld over duurzaamheid en groen ondernemen.
Twee jaar geleden begon ik aan een andere hogeschool, waar ik marketing en communicatie studeerde. Al snel besefte ik dat het niet mijn ding was. Na Photoshop en Illustrator onder de knie te hebben, besloot ik me fulltime op HUYSZ te richten. Anderhalf jaar later merkte ik dat ik kennis miste en wilde weer studeren. Deeltijd was geen optie, omdat er geen overlap was met de groei die ik wilde bereiken, dus past veel beter bij mij.
Na onze crowdfunding campagne zijn we begonnen met nieuwe stappen in het bedrijf. We hebben nieuwe verpakkingen geïntroduceerd en gebruiken geen plastic meer om milieuvriendelijker te zijn. We werken nu aan een programma waarmee we kunnen berekenen per hoeveel verkochte houten frames we een boom moeten planten om onze ecologische footprint te compenseren.
Wat betreft de tekeningen zelf, zijn we bezig met het creëren van collecties van beroemde gebouwen over de hele wereld die mensen herkennen. En hoewel we ons nu vooral richten op huizen en gebouwen, willen we in de toekomst ook auto's, boten of andere dingen waar je trots op bent en graag getekend zou willen hebben, maken. HUYSZ groeit organisch, dus het wordt superleuk!
31 maart 2023 geschreven door Unknown University of Applied Sciences