Jumbo laat jongeren skills ontdekken via Studiekeuzelab: bijbaan wordt opstap naar meer

min. lezen
ontwikkel-skills-die-verschil-maken-werken-in-supermarkt-jumbo-1076x715
Jumbo_Logo_Update2021_RGB_Geel
Klantcase

Deze klantcase is gemaakt in samenwerking met Jumbo

Een bijbaan die meer biedt dan alleen maar salaris? Jumbo laat zien dat jongeren er ook vaardigheden uit halen waar ze verder mee komen. Samen met Studiekeuzelab wist de supermarktketen de juiste doelgroep te bereiken. Deze frisse campagne leverde niet alleen zichtbaarheid op, maar zelfs een paar onverwachte sollicitaties.

Over Studiekeuzelab

Studiekeuzelab bereikt dagelijks 1.500 tot 2.000 jongeren die actief nadenken over hun studiekeuze. De database groeit elk jaar met een nieuwe lichting scholieren. Met inspirerende verhalen, quizzen en top 10-lijstjes die aansluiten op wat hen bezighoudt, worden studiekiezers geïnspireerd en geënthousiasmeerd. Dat maakt het platform een krachtige plek voor organisaties, scholen en instellingen die deze doelgroep willen bereiken.

Een slimme match op het juiste moment

Jumbo zag de potentie van Studiekeuzelab en stapte in met een duidelijke missie: laat jongeren zien dat je bij Jumbo niet alleen werkt, maar ook groeit. Jumbo wil zich positioneren als een aantrekkelijke werkgever voor jongeren, een doelgroep die niet altijd vanzelf reageert op een vacature. “Jongeren hebben tegenwoordig veel te kiezen en wij willen hen laten weten dat de keuze voor een bijbaan bij Jumbo een goede is,” vertelt Juliëtta, Employer Branding Specialist bij Jumbo.

Het gericht bereiken van specifieke doelgroep via online advertentieplatformen wordt steeds lastiger, de campagnes van Jumbo worden dan ook relatief breed ingezet. Studiekeuzelab was hierbij een goede aanvulling omdat het de mogelijkheid bood om gericht een relevante doelgroep te bereiken.

“In deze levensfase is een bijbaan echt interessant voor deze doelgroep, dus wordt onze boodschap heel relevant. Studeren en leren is dan een goede ingang om ze aan te spreken.”

Juliëtta van Vugt - Employer Branding Specialist | Jumbo

Skills ontwikkelen tijdens je werk

De samenwerking met Studiekeuzelab was onderdeel van de overall campagne die Jumbo reeds aan het uitvoeren was. Daarin lag de nadruk op het opdoen van vaardigheden die jongeren hun hele leven kunnen gebruiken. “We vroegen ons af, wat kunnen we doen dat past bij de campagne die we al in gedachten hebben?” legt Juliëtta uit. “Bij die campagne wilden we vooral centraal stellen dat deze doelgroep skills wil leren die ze hun hele leven kunnen gebruiken. Werken in de supermarkt is méér dan vakkenvullen of achter de kassa zitten.” En die doelgroep werd bereikt via Studiekeuzelab.

Branded Content: Ontwikkel skills die het verschil maken! Door het werken in de supermarkt

Cijfers
Paginaweergaven: 520
Gemiddelde tijd op page: 124 seconden

Bekijk de blog
SKL-klantcase-jumbo-1

Van ‘saaie bijbaan’ naar inspirerende werkplek

Een belangrijk doel van de samenwerking met Studiekeuzelab was om het beeld dat jongeren hebben bij supermarktwerk te doorbreken. In plaats van ‘gewoon een bijbaan’, wilden ze laten zien dat werken bij Jumbo juist leuk, leerzaam en waardevol is voor je toekomst.

De content op Studiekeuzelab kreeg een frisse en toegankelijke toon, mét een knipoog. Jongeren werden getriggerd met interactieve elementen, zoals bijvoorbeeld een vaardighedenquiz, of met persoonlijke verhalen. “Door echte verhalen te vertellen voelen jongeren zich aangesproken en gemotiveerd. Hiermee creëren we herkenning en vertrouwen.” 

“In onze campagne proberen we dit beeld juist om te draaien. We laten zien dat je hier echt veel kan leren en dat het iets toevoegt voor je toekomst. Daarin zijn we denk ik goed geslaagd.”

Juliëtta van Vugt - Employer Branding Specialist | Jumbo

Advertorial: Organiseren als een pro? Esmee leerde het bij haar bijbaan in de supermarkt

Cijfers
Ontvangers: 121.384
Impressies: 82.447, waarvan 45.382 uniek
Clicks naar jumbo.com: 98

SKL-klantcase-jumbo-mock

De resultaten

De branded content van Jumbo werd verdeeld over twee periodes, in het najaar en in het voorjaar. En hoewel het hoofddoel was om het werkgeversbeeld te versterken, leverde het ook direct sollicitaties op. “Na het artikel met onze collega Wouter, zagen we zelfs sollicitaties binnenkomen. Ik had echt niet verwacht dat er mensen zouden solliciteren via een artikel.”

De branded content werd verspreid via social media en de wekelijkse nieuwsbrief van Studiekeuzelab. Jumbo werd verrast door het engagement van de jongeren op deze nieuwsbrief: “Ik was vooral verrast door hoe vaak de mails geopend werden. Ongeveer de helft van de openingen is uniek, dat betekent dat sommigen de mails zelf twee keer lezen.”

Over de samenwerking met Studiekeuzelab

Jumbo is enthousiast over de samenwerking met Studiekeuzelab. “De medewerkers van Studiekeuzelab dachten in alle fases goed mee. Vanaf het begin was er duidelijk wat er nodig was, wat jullie konden opleveren en waar jullie bij konden helpen,” vertelt Juliëtta. “Dat was voor ons erg fijn, door de duidelijke samenwerking met Studiekeuzelab werd de inzet een mooi aansluitend geheel met de al bestaande campagne.”

Wil jij als organisatie jongeren bereiken op het moment dat ze hun toekomst vormgeven? We denken graag mee over de inhoud en vorm van de content die past bij jouw doelstellingen. Daarbij stellen we de boodschap en wens van de adverteerder altijd centraal.

Vraag het ons

Wil je meer weten of heb je interesse in een samenwerking? Stel je vraag en wij nemen binnenkort contact met je op.

vraag-het-ons-contact