HAS green academy laat zien hoe je met creatieve content meer traffic naar je website genereert

min. lezen
has-green-academy-laat-zien-hoe-je-met-speelse-content-meer-traffic-naar-je-website-genereert
HAS-green-academy_S_RGB_Light-green
Klantcase

Deze klantcase is gemaakt in samenwerking met HAS green academy

Als onderwijsinstelling, bedrijf of branchevereniging heb jij natuurlijk het beste aanbod voor studiekiezers. Maar hoe zorg je ervoor dat zij dat ook weten? Hoe bereik je jouw doelgroep? Studiekeuzelab is dé plek waar scholieren actief bezig zijn met hun toekomst. Hier oriënteren ze zich, doen ze inspiratie op en ontdekken ze wat bij hen past. Hier wil je als organisatie zichtbaar zijn, precies wat HAS green academy ook dacht.

Over Studiekeuzelab

Studiekeuzelab trekt dagelijks 1.500 tot 2.000 bezoekers en heeft een groeiende database vol scholieren die zich oriënteren op hun toekomst. Elk jaar haakt een nieuwe lichting jongeren aan en dat maakt het platform ideaal voor scholen, bedrijven en instellingen die deze doelgroep op een slimme manier willen bereiken.

Geen schreeuwerige banners of opdringerige reclames, maar content die wérkt. Denk aan quizzen, toplijstjes en herkenbare branded content. Van ‘wat moet je regelen als je 18 wordt’ tot schoonmaaktips van influencer Anna Dobber of de handige open dagen-survivalkit van HAS green academy. Relevante content die jongeren boeit dus! Studiekeuzelab is de plek waar studiekiezers écht blijven hangen.

“Studiekeuzelab is een mooi uitziend platform waar veel informatie te vinden is voor jongeren. Vooral bij de branded content is er ruimte voor creativiteit en experimenten. Dat past perfect bij ons, daarom zetten we het graag in om onze zichtbaarheid te vergroten."

Margarita Millenaar - Online Strategist Marketing & Communication | HAS green academy

Beste fit voor HAS green academy

HAS green academy is geen onbekende van Studiekeuzelab. Al jaren neemt de hogeschool deel aan de Onderwijs- en Studiekeuzebeurzen (beiden onderdeel van OGZ). Toch is dit pas de eerste keer dat HAS green academy ook een plekje heeft veroverd op het online platform. “HAS green academy biedt studies aan in agro, food en leefomgeving. We wilden meer bekendheid genereren bij studiekiezers die zich breder oriënteren, omdat we bijvoorbeeld ook business opleidingen aanbieden.”

De keuze om voor Studiekeuzelab te gaan en niet een ander platform lag voor de hand. “We kenden het natuurlijk al vanuit de beurzen. Doordat OGZ deze beurzen organiseert stralen ze toch een autoriteit uit. Ze weten waar ze over praten. Daarnaast scoorde Studiekeuzelab ook hoog in een Markteffect onderzoek naar zoekgedrag van jongeren.” Studiekeuzelab behoort samen met Studiekeuze123.nl en KiesMBO tot de top drie meest gebruikte studiekeuzewebsites van Nederland.

'Ons doel was om zichtbaar te zijn waar de doelgroep zich echt bevindt. We weten dat het heel moeilijk is om ze direct over te halen om naar een open dag te komen, daarom willen we de studiekiezer bereiken door meer zichtbaar te zijn en bekendheid te genereren over onze hogeschool HAS green academy. ''

Margarita Millenaar - Online Strategist Marketing & Communication | HAS green academy

Speelse en experimentele content

HAS green academy verraste met haar eigen ‘Survival kit’ met 5 tips om van jouw open dag een succes te maken. “Studiekeuzelab stimuleert je om anders na te denken over je content en om andere type content te maken. Er zit ruimte om wat meer speels te zijn en te experimenteren.“ Die speelsheid gebruikt HAS green academy ook in haar eigen communicatie en zet ze door in de branded content van Studiekeuzelab. “Onze primaire vuistregel is dat het moet aansluiten bij de doelgroep en de juiste informatie moet overbrengen in een fijne en speelse vorm.” 

Branded Content: Open dag survival kit: Bereid je voor op een knallende open dag!

Cijfers
Paginaweergaven: 716
Gemiddelde tijd op page: 162 seconden

Bekijk de blog
Mockup HAS 2
“De medewerkers achter Studiekeuzelab houden alles goed bij. Als er iets aan zit te komen worden we op de hoogte gebracht. Ze staan altijd open, zijn beschikbaar voor vragen en stimuleren je om over andere types content na te denken.”

Margarita Millenaar - Online Strategist Marketing & Communication | HAS green academy

Hoe begin je op Studiekeuzelab?

Eind 2024 begon HAS green academy met een pilot op Studiekeuzelab. Het proces om te starten was eenvoudig en efficiënt: ‘’De mogelijkheden die worden aangeboden zijn altijd bespreekbaar en het contact hiervoor verloopt gemakkelijk, dat is heel fijn. Na overleg met Annemarie en Joris over de mogelijkheden en wat bij ons als organisatie past, kwamen we uit op onder andere branded content en de open dagen kalender in de nieuwsbrief.’’ Zo is er samen bepaald hoe HAS green academy optimaal zichtbaar kon zijn op het platform.

Voor HAS green academy was het een logische en gemakkelijke stap om aan te haken bij Studiekeuzelab, de hogeschool had al veel expertise in huis. “We hebben een eigen contentteam en weten goed wat we willen. Ons doel is om dat zo goed mogelijk te laten aansluiten op de doelgroep: de studiekiezer.”

Advertorial: Doe het! Bezoek de open dagen van HAS green academy

Cijfers
Ontvangers: 157.394
Impressies: 74.394
Clicks naar has.nl: 173 

Mockup HAS

De resultaten

Hoewel de inhoud van de campagne van HAS green academy vooral gericht was op het bezoeken van een open dag, was dat niet het primaire doel: ‘’Je wilt natuurlijk dat studiekiezers zich direct aanmelden voor een open dag, maar we weten dat die stap vaak niet direct gezet wordt als de studiekiezer de instelling nog niet kent. Het ging ons vooral om zichtbaarheid en dat studiekiezers ons leren kennen. Dat is gelukt.’’

HAS green academy ervaart direct de positieve impact van de campagne, ‘’We merken dat de campagne interessante views en meer traffic naar onze website genereert. Dankzij het flexibele karakter is een pakket met branded content voor ons een goede keuze.."

Meer weten over de samenwerkingsmogelijkheden met Studiekeuzelab? Als organisatie denken wij graag met je mee over de inhoud van de content en welke vormen van content je kunt inzetten om jouw doelen te bereiken. Hierbij zetten we de wens en de boodschap van de adverteerder altijd centraal.

Vraag het ons

Wil je meer weten of heb je interesse in een samenwerking? Stel je vraag en wij nemen binnenkort contact met je op.

vraag-het-ons-contact