Creatief en een aanpakker? Dan is Marketing en Communicatie wat voor jou

min. lezen
Hogeschool Tio Marketing Communicatie
logo_university_liggend_fc
Deze content is gemaakt door Hogeschool Tio

Branded content

Is het tijd voor je studiekeuze? Spannend! Het kiezen van een studie kan best lastig zijn. Waar begin je? Er is zoveel keuze. Wij helpen je graag een handje. Bekijk onderstaande checklist en misschien is de mbo-opleiding Marketing en Communicatie bij Hogeschool Tio wel iets voor jou!

Over de opleiding Marketing en Communicatie

Is het jouw passie om een steentje bij te dragen aan het vergroten van de naamsbekendheid van een organisatie? Steek je graag je handen uit de mouwen en ben je goed in het communiceren van een boodschap, zowel online als offline? Met de mbo-opleiding Marketing en Communicatie duik jij in de wereld van consumentengedrag, voer je marktonderzoek uit en leer je alles over content en vormgeving. Je leert het vak het beste door veel te doen. Dit is dan ook de basis van de mbo-opleiding Marketing en Communicatie bij Hogeschool Tio: de studie bestaat voor ruim 60% uit praktijkervaringen. Je krijgt les van docenten uit de branche en past deze kennis toe tijdens projectweken en (internationale) stages.

Wat kun je worden?

Met de mbo-opleiding Marketing en Communicatie ben je verzekerd van een waardevol diploma. Na je studie kun je veel verschillende kanten op. Ga bijvoorbeeld aan de slag als marketingmedewerker, socialmediamedewerker, communicatiemedewerker of online marketeer.

De marketing- en communicatiebranche is altijd in beweging. Met je diploma op zak word je overal met open armen ontvangen. Want jij hebt al een flinke dosis praktijkervaring opgedaan en bent in staat om commercieel en creatief te werken.

Wil jij je kennis graag nog verdiepen en verbreden? Met je mbo4-diploma op zak kun je er ook voor kiezen om verder te studeren bij Hogeschool Tio. Kies voor een hbo-bachelor of ga voor een  Associate degree.

Herken jij jezelf in onderstaande eigenschappen?

Lijkt deze studie je wat en ben je benieuwd of dit ook écht bij jou past? Hogeschool Tio heeft een aantal eigenschappen opgesteld die goed passen bij een student Marketing en Communicatie.

Marketing Communicatie bij Hogeschool Tio

Je ademt creativiteit

Het verzorgen van aantrekkelijke en effectieve content is belangrijk in het marketing- en communicatievak. Met een creatieve geest weet jij dit te realiseren en heb jij vele ideeën hoe jij de doelgroep het beste kan bereiken en aanspreken!

Je bent proactief

Als allround marketing- en communicatieprofessional pak je alle onderdelen van het vak aan; van het opstellen van marketing- en communicatieplannen, het ontwikkelen van campagnes tot het uitvoeren van promotie- en wervingsacties. Met jouw proactieve houding weet jij in no-time campagnes op te zetten om nieuwe klanten te werven en om de zichtbaarheid te verbeteren.

Jij ziet niets over het hoofd

Het werk op de marketing- en communicatieafdeling is soms hectisch en je hebt vaak te maken met deadlines. Een nauwkeurige en gestructureerde aanpak helpt je om de gevraagde informatie netjes op tijd aan te leveren én volgens de juiste specificaties. Ze zeggen niet voor niks: it’s all in the details.

Je kunt je goed inleven in anderen

In dit vakgebied is het belangrijk dat je je goed kunt inleven in iemand anders zijn leefwereld. Door jouw inlevingsvermogen kun je informatie goed afstemmen op de doelgroep en daarbij het juiste communicatiekanaal kiezen om de doelgroep te bereiken.

Je hebt een vlotte babbel

Als allround marketing- en communicatieprofessional heb je veel contact met andere afdelingen en ga je wellicht ook op interessante bedrijfsbezoeken. Het is belangrijk dat jij in gesprekken te weten komt wat de wensen en behoeften zijn, zodat je anderen kan overtuigen van jouw product of dienst!

Je bent flexibel

Jij past je makkelijk aan in een werkomgeving en door je creativiteit bedenk je snel een oplossing in nieuwe situaties. Ook kun je snel schakelen tussen verschillende projecten.

Jij bent een echte social media goeroe

Het eerste wat je doet als je ’s ochtends wakker wordt is het checken van alle socialmediakanalen! Social media is tegenwoordig steeds belangrijker, ook voor bedrijven. Dat hoeven wij jou niet meer te vertellen.

Jij kan anderen binden en boeien

De juiste doelgroep bereiken, daar draait het om in het marketingvakgebied. Dat weet jij als geen ander! Maar hoe breng je de juiste boodschap over op de juiste doelgroep? Zorg ervoor dat je de klant direct weet te binden en boeien met je verhaal.

Je bent een salestijger

Jij bent resultaatgericht ingesteld. Je stelt vooraf duidelijke doelen en laat je niet zomaar uit het veld slaan. Je kunt goed luisteren en toont hierbij interesse in anderen. Ook ben jij een echte onderhandelaar, waarbij je het doel niet uit het oog verliest.

Je bent een teamplayer

Je vindt het leuk om in teamverband te werken en stimuleert en motiveert collega’s om er samen het beste uit te halen.

Kijk hieronder hoe je deze eigenschappen inzet tijdens de opleiding.

Kom sfeer proeven!

Maak kennis met studenten en docenten van deze opleiding tijdens een open dag.

Meld je aan!

Bezoek een open dag bij Hogeschool Tio